Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
Γενικά
Κωδικός Μαθήματος: | 103 |
Εξάμηνο Σπουδών: | Α Εξάμηνο |
Επίπεδο Σπουδών: | Μεταπτυχιακό |
Τύπος Μαθήματος: | Γενικού Υποβάθρου |
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: | Ελληνικά |
Μέθοδοι διδασκαλίας (ώρες/εβδομάδα): | Διαλέξεις (3) |
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): | 6 |
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος
- Κιλιπίρη Ελένη
- Παπαϊωάννου Ευγενία
- Πασχαλούδης Δημήτριος
- Τσουρέλα Μαρία
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Κατανόηση του ρόλου του Μάρκετινγκ στους οργανισμούς και στην κοινωνία.
- Το πακέτο προσφοράς Μάρκετινγκ.
- Φιλοσοφία του Μάρκετινγκ.
- Έρευνα Μάρκετινγκ, Επικοινωνία Μάρκετινγκ.
- Στρατηγικός Σχεδιασμός Εταιρίας και Μάρκετινγκ.
- Καταναλωτική συμπεριφορά.
- Άμεσο Μάρκετινγκ.
- Μάρκετινγκ Υπηρεσιών.
- Τμηματοποίηση αγοράς και αγορά στόχος.
- Διαφοροποίηση & Χωροθέτηση στο Μάρκετινγκ.
- Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
- Εφαρμογές του Μάρκετινγκ στο Δημόσιο Τομέα.
- Μελέτες Περιπτώσεων στο Δημόσιο Τομέα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες του μάρκετινγκ και εστιάζεται αφενός στο θεωρητικό υπόβαθρο, αφετέρου σε εφαρμογές του Marketing στα πεδία ενδιαφέροντος της Δημόσιας Διοίκησης. Η στόχευση του συγκεκριμένου μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει μια συνολική αντίληψη των διαδικασιών, μεθοδολογιών και τεχνικών του μάρκετινγκ, όπως ο ρόλος του μάρκετινγκ στο στρατηγικό σχεδιασμό και ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, η έρευνα μάρκετινγκ, η συμπεριφορά του καταναλωτή, τμηματοποίηση-στοχοθέτηση-χωροθέτηση, αποφάσεις που αφορούν το προϊόν/υπηρεσία, την τιμολόγηση, τη διανομή και την προώθηση, και αναφορά σε ειδικά πεδία του μάρκετινγκ όπως μάρκετινγκ υπηρεσιών, ψηφιακό μάρκετινγκ και διεθνές μάρκετινγκ. Αφετηρία είναι η κατανόηση των εννοιών και η συνέχεια η εμβάθυνση των διαδικασιών του μάρκετινγκ στην επιχείρηση, στον οργανισμό και εν γένει στην κοινωνία.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας αυτής ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να προσδιορίζει το ρόλο του Μάρκετινγκ και να αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με το χώρο αυτό.
- Να παράγει αναλυτικές και δημιουργικές δεξιότητες στον τομέα του marketing.
- Να δηλώνει γνώση και κατανόηση θεωρητικών εννοιών.
- Να αναπτύσσει επικοινωνιακές ικανότητες.
- Να αξιολογεί το περιβάλλον του marketing.
- Να διακρίνει την κατάλληλη στρατηγική προσέγγιση.
- Να συνθέτει προσωπικές ικανότητες σχετικές με το marketing.
- Να συνθέτει και να αξιοποιεί θεμελιώδεις ικανότητες για να αναπτύξει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
- Να δημιουργεί τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να επιτύχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
- Να εφαρμόζει συνολικά όλες τις έννοιες του μάρκετινγκ στο δημόσιο τομέα.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
- Ομαδική εργασία.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο & Εξ αποστάσεως.
Χρήση ΤΠΕ
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Λογισμικό Επεξεργασία Κειμένου, Παρουσιάσεων, Υπολογιστικών Φύλλων. Για τη διεξαγωγή των παρουσιάσεων γίνεται χρήση Video projector.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, της πλατφόρμας e-learning και exams του Τμήματος και των ηλεκτρονικών αιθουσών που παρέχονται από το ΔΠΜΣ στο zoom.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 70 |
Ασκήσεις πράξης | 20 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 30 |
Άσκηση πεδίου ή εκπόνηση μελέτης (project) | 30 |
Σύνολο Μαθήματος | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού‐λάθους.
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, και Επίλυση Προβλημάτων.
- Ερωτήσεις ανάπτυξης.
- Εξέταση μελέτης περίπτωσης.
Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.
Εργασία (30 %). Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων του Μάρκετινγκ.
Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με το Μάρκετινγκ στο δημόσιο τομέα και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.
Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω: Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων, επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων, στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας, κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν, η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.
Παρουσίαση Εργασίας (10 %).
Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων, συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα, ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση, ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Δ. Πασχαλούδης, «Εισαγωγή στο μάρκετινγκ», εκδόσεις Τζιόλα, 2018
- Wirtz Jochen / Lovelock Christopher, «Μάρκετινγκ υπηρεσιών», Εκδόσεις Δίσιγμα, 2018
- Kotler, Philip (2001) Εισαγωγή στο μάρκετινγκ μάνατζμεντ. 1η έκδ. – Αθήνα : Γκιούρδας Β
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Marketing strategy/methods
- Administrative Science Quarterly
- Journal of Public Administration Research and Theory
- Public Administration Review
- European Journal of marketing
- Marketing intelligence & Planning
- Public Management Review
- Harvard Business Review
- American Review of Public Administration